دلو 29, 1399 09:22 Asia/Kabul
  • تخت‌روانچی: تغییری در راهبرد هسته‌ای ایران ایجاد نشده است
    تخت‌روانچی: تغییری در راهبرد هسته‌ای ایران ایجاد نشده است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه تغییری در راهبرد هسته‌ای تهران ایجاد نشده است، گفت: ایران به عنوان عضو ان پی تی باید از مزایای استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند شود.

به گزارش رادیودری، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه خبری یورونیوز درباره ضرب الاجل ایران برای متوقف کردن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی تصریح کرد: گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد همکاری ایران با آژانس به صورت کامل انجام شده است.

تخت روانچی با بیان اینکه آمریکا باید به اجرای تعهداتش در چارچوب برجام برگردد و تحریم‌هایی که در خود برجام مشخص شده را لغو کند، افزود: تحریم‌هایی که در دوره ترامپ به عناوین دیگر تصویب شد و البته تحریم‌های جدیدی هم که در دوره ترامپ تصویب شد، باید لغو شوند؛ در نتیجه مشخص است که آمریکا باید چه کارهایی انجام دهد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه آمریکا باید تصمیم خود را بگیرد، خاطرنشان کرد: آمریکا همین الان هم ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام است. یعنی همان سیاستی که در دوره ترامپ اجرا می‌شد هنوز هم ادامه دارد و هیچ تغییری ندیده‌ایم.

تخت روانچی با یادآوری اینکه کاهش تعهدات ایران در قبال برجام در چارچوب ماده ۳۶ این توافق است، افزود: براساس ماده ۳۶ ، وقتی یکی از اعضای برجام مرتکب نقض آشکار و شدید می شود، این اختیار به ایران داده می شود که یا به طور کلی و یا برخی از تعهداتش را انجام ندهد و ما گزینه دوم را انتخاب کردیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه تهران همچنان در برجام حضور دارد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشده که حالا بخواهد به آن بازگردد؛ کسی که از برجام خارج شده باید ثابت کند تغییر رویه داده است.

کلیدواژه