دلو 29, 1399 12:50 Asia/Kabul
  • روحانی: در برنامه دفاعی ایران جایی برای سلاح کشتار جمعی و هسته ای وجود ندارد
    روحانی: در برنامه دفاعی ایران جایی برای سلاح کشتار جمعی و هسته ای وجود ندارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در برنامه دفاعی کشور جایی برای سلاح کشتار جمعی و از جمله هسته ای وجود ندارد و نخواهد داشت، گفت: این تصمیم قاطع نظام است و ایران نمی خواهد دارنده و نگهدارنده سلاح هسته ای باشد.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود:  جمهوری اسلامی ایران هیچوقت نمی خواهد از سلاح هسته ای استفاده کند و این نه حرف امروز، بلکه از سال 1370 بارها و بارها در این زمینه صحبت کرده ایم و همیشه نظر واحد در این زمینه بوده است که دنبال سلاح هسته ای نخواهیم بود اما دنبال فناوری هسته ای هستیم و خواهیم بود که حق ما است.

روحانی با اشاره به اینکه ما پادمان را اجرا کردیم و می کنیم، اظهار داشت: ما نمی خواهیم فعالیت مخفی هسته ای داشته باشیم، نه دیروز ، نه امروز و نه فردا، این تصمیم قاطع ما است چه آمریکا، اروپا و سازمان ملل بخواهند و چه نخواهند، در این زمینه نظر مقام معظم رهبری به عنوان فتوا برای ما اصل است و از عهدی که بستیم خارج نخواهیم شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین توافق هسته ای (برجام) را حاصل ماه ها تلاش و پیگیری بین ایران و 6 کشور بزرگ دانست و گفت: این توافق به سادگی بدست نیامده است و امروز هم ما برجام را به همان شکل که در 23 تیرماه  94 تصویب شد قبول داریم، هیچ تغییری در آن را نمی پذیریم  و روی عهد خود هم ایستاده ایم.

روحانی با تاکید بر اینکه اگر امروز تحریم‌ها را بردارند؛ فردا صبح به تعهدات عمل می‌کنیم، گفت: ایران فقط به چند ساعت وقت نیاز دارد تا اقدام طرف مقابل در برداشتن تحریم‌ها را راستی آزمایی کند.

کلیدواژه