حوت 05, 1399 09:05 Asia/Kabul
  • استقبال دولت از فرمان رهبری برای یکصدایی در مسیر رفع تحریم ها
    استقبال دولت از فرمان رهبری برای یکصدایی در مسیر رفع تحریم ها

دولت، در استقبال از فرمان مقام معظم رهبری در راستای ایجاد یکصدایی در مسیر رفع تحریم ها و درخصوص اجرای قانون مجلس شورای اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا، دولت جمهوری اسلامی ایران روز  دوشنبه  در بیانیه ای  ضمن استقبال از دستور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد یک صدایی در کشور در اجرای قانون مجلس، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است،  مذاکرات و توافقات جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً منطبق با قانون اساسی و قوانین کشور و به ویژه مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

در این بیانیه آمده است،  دولت جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به اجرای قوانین کشور و منجمله قانون " اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران "  مصوب مجلس می داند.

در ادامه این بیانیه آمده است، دولت توقف اجرای اقدامات داوطلبانه فراتر از پروتکل الحاقی از تاریخ  ۱۵ فوریه ۲۰۲۱/27 دلو را  رسماً به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسانده و از تاریخ  23 فوریه ( امروز سه شنبه ) اجرایی خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است، هدف جمهوری اسلامی ایران و برنامه قطعی دولت احقاق حقوق مردم ایران و مقابله هوشمندانه و مقتدرانه با اقدامات و سیاست‌های غیرقانونی  آمریکا و رفع هرچه سریع‌تر تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی علیه مردم ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار رئیس و منتخبان ملت در مجلس خبرگان، تاکید کردند مجلس و دولت اختلاف‌نظر امروزشان را (در زمینه نحوه اجرای قانون راهبردی لغو تحریم ها ) حل کنند تا نشان‌دهنده دو صدایی نباشد.

 

کلیدواژه