اقدامات اروپا و آمریکا خطری برای توافق ایران و آژانس  
(last modified Sun, 28 Feb 2021 08:09:43 GMT )
حوت 10, 1399 12:39 Asia/Kabul
  • اقدامات اروپا و آمریکا خطری برای توافق ایران و آژانس
    اقدامات اروپا و آمریکا خطری برای توافق ایران و آژانس

رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، اقدامات اروپا و آمریکا خطری برای توافق ایران و آژانس  بین المللی انرژی اتمی است.

"عباس گلرو "  رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران،  روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایران‌پرس درباره تلاش‌های ضد ایرانی آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:  این آمریکاست که از برجام خارج شده است و باید با لغو همه تحریم‌ها ضد ایران به برجام بازگردد. 

گلرو با تاکید بر اینکه "  قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌‌ها "  باید اجرایی شود افزود: بازی دو پهلوی غرب به ویژه آمریکا معنا ندارد و مجلس شورای اسلامی ایران  محکم ایستاده است و علاوه بر اینکه منافع ایران باید تامین شود، طرف مقابل هم باید به تعهدهای خود عمل کند.

رئیس کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید  کرد،  رافائل گِروسی  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید کشورها را توجیه کند و جلوی روند مُخربی را که از سوی سه کشور اروپایی و آمریکا شروع شده است، گرفته شود.

ایران به دنبال خروج یک جانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام (8 می 2018) تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان حفظ کند اما اروپایی ها هیچ موفقیتی در اقدامات عملی وعده ‌داده شده برای حفظ این توافق کسب نکردند.

مجلس شورای اسلامی ایران،  نیز با تصویب قانون لغو تحریم‌ها دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه‌ تحریم‌های آمریکا، همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی  را محدود کرده و گام‌های بیشتری را در خصوص کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد. 

کلیدواژه