حوت 14, 1399 08:05 Asia/Kabul
  • تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ همکاریهای نظامی و امنیتی میان ایران و عراق
    تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ همکاریهای نظامی و امنیتی میان ایران و عراق

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران از تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ همکاریهای نظامی و امنیتی میان ایران و عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا ؛ "حسین ذوالفقاری" معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ایران روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با "عبدالحلیم فاهم الفرهود" مشاور عالی وزیر کشور عراق در تهران  افزود: پیش‌نویس تفاهم نامه همکاری های نظامی و امنیتی بین دو کشور آماده و تنظیم شده است که پس از هماهنگی با مراجع قانونی دو کشور در جلسه وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نهایی خواهد شد.

 ذوالفقاری افزود: با تنظیم و نهایی شدن این تفاهم‌نامه، زمینه‌های همکاری بیشتر در حوزه‌های مختلف امنیتی، انتظامی، مرزی و همچنین مسائل مربوط به زوار و تبادلات مرزی و تجاری ارتقا  خواهد یافت و شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور خواهیم ‌بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ایران همچنین در ارتباط با مسائل مربوط به تروریسم گفت: مساله مبارزه با تروریسم یکی از موضوعات مشترک بین دو کشور است که با همکاری‌ها و هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات و همکاری‌های مستشاری و آموزشی و تبادل تجربه و هماهنگی‌هایی که در مناطق مرزی داریم از هرگونه اقدامات تروریستی در منطقه و در فضای مرزی دو کشور جلوگیری کنیم.

"عبدالحلیم فاهم الفرهود" نیز  گفت: در رابطه با مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر و  مبادله اطلاعات پیرامون مجرمین و امنیت در مرزهای مشترک گفت وگوهای خوبی انجام گرفت.

مشاور عالی  وزیر کشور عراق افزود: همکاری های دو کشور در حوزه پلیس،تردد شهروندان، اربعین و مبارزه با تروریسم از مهمترین محور گفت و گوها با مسئولان ایرانی بود.

کلیدواژه