قاسمی: اروپا مستقل از قدرت های جهانی با ایران همکاری کند
(last modified 1395-08-08T20:12:21+00:00 )
عقرب 09, 1395 00:42 Asia/Kabul
  • "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفت، کشورهای اروپایی باید مستقل از دیگر قدرت های جهانی فضای لازم را برای همکاری های بیشتر با موسسات و بانک های ایرانی فراهم کنند.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران، امروز شنبه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما؛ در تشریح اهداف سفر "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، افزود، ایران به عنوان کشوری قدرتمند و بازیگری مهم در منطقه مطرح است و همه بازیگران عمده، کشورهای منطقه و اروپایی از نقش سازنده و توانایی های ایران آگاهی دارند.

"بهرام قاسمی" تصریح کرد، کشورهای اروپایی در مقطع حساس کنونی در بحران سوریه، مسائل منطقه و همچنین وضع عراق علاقمند به رایزنی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

قاسمی، همچنین درباره تفاهم جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا برای دور جدید مذاکرات گفت، تماس ها و رایزنی های ایران با اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی به علت قدمت تاریخی و روابط کهن ادامه دارد و طبق تفاهمات سال گذشته مقرر شد این رایزنی ها در حوزه های مورد علاقه ادامه یابد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، ابراز امیدواری کرد، با تلاش ها و مذاکرات صورت گرفته و اراده اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران، این مناسبات بدون مداخله قدرت های بیگانه و تاثیرناپذیری از فشار دیگران افزایش یابد.

 

 

کلیدواژه