شتاب رشد صنعتی ایران
(last modified 1400-01-05T06:23:21+00:00 )
حمل 05, 1400 10:53 Asia/Kabul
  • شتاب رشد صنعتی ایران
    شتاب رشد صنعتی ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، از هدف گذاری برای افزایش تولید و رشد صنعتی ایران با حذف موانع و قوانین غیر ضروری خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "  علیرضا رزم حسینی "  وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران  در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه)  هیات دولت گفت: رشد ۷ و نیم درصدی بخش صنعت که سال گذشته ( 1399 )  محقق شد، در سال جدید ( 1400 )  افزایش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، همچنین درخصوص تحقق شعار سال گفت: وزارت صمت در کنار سایر وزارتخانه‌های تولیدی همچون نفت و جهاد کشاورزی برای افزایش و پشتیبانی‌ها از تولید و مانع زدایی‌ها تلاش می‌کند.

رزم حسینی، با باین اینکه وزرات صمت بخش عمده‌ای از موانع تولید را شناسایی کرده است گفت: فهرست این موانع امسال به مجلس شورای اسلامی ایران تحویل خواهد شد تا با همکاری نمایندگان و به خصوص در کمیسیون‌های تخصصی موانع و مشکلات موجود بررسی و حذف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، همچنین افزود: سال گذشته  ۱۰ میلیارد دلار از واردات کالا‌ها  کاهش پیدا کرد  که بخش مهمی از آن، مربوط به افزایش تولید داخل بوده  است.

حضرت آیت آلله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،  در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1400 هجری شمسی،  سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

کلیدواژه