موضع سرسختانه‌ اروپایی ها در قبال ایران
(last modified 1400-01-14T04:54:56+00:00 )
حمل 14, 1400 09:24 Asia/Kabul
  • موضع سرسختانه‌ اروپایی ها در قبال ایران
    موضع سرسختانه‌ اروپایی ها در قبال ایران

پایگاه خبری آکسیوس در گزارشی از موضع سرسختانه‌ اروپایی ها در قبال ایران در مقایسه با موضعی که دولت بایدن تا کنون داشته است نوشت.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، یکی از دیپلمات‌های غربی گفت، نمایندگان فرانسه، آلمان و بریتانیا در نشست روز جمعه درباره برجام موضع سرسختانه‌تری در قبال ایران در مقایسه با موضعی که دولت بایدن تا کنون داشته اتخاذ کرده‌اند.

این دیپلمات گفت:‌«به نظر میرسد که آمریکایی‌ها احساس کرده‌اند که پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ماه ژوئن در ایران پیشرفت‌هایی در راستای تقویت روحانی و ظریف باید حاصل شود».

دیپلمات‌های غربی به این پایگاه خبری گفته‌اند؛ «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای مشترک در پایان نشست روز جمعه مخالفت کرد و دلیل آن عدم موافقت با مشارکت آمریکا در نشست هفته بعد در وین بوده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در توییت نوشت؛ هرگونه نشستی بین تهران و واشنگتن «غیرضروری» است.

نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز جمعه به صورت مجازی و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

به گفته «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران، اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی به اضافه ۲ کشور (چین و روسیه) موافقت کردند که مذاکرات حضوری را سه شنبه هفته آینده در وین از سر بگیرند. 

کلیدواژه