آیت الله لاریجانی: ایران تلقی غرب از حقوق بشر را قبول ندارد
(last modified Sun, 30 Oct 2016 10:21:11 GMT )
عقرب 09, 1395 14:51 Asia/Kabul
  • آیت الله لاریجانی: ایران تلقی غرب از حقوق بشر را قبول ندارد

رئیس قوه قضایه ایران گفت جمهوری اسلامی ایران تلقی‌ غرب را درباره حقوق بشر نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آیت الله "صادق‌آملی لاریجانی" رئیس قوه قضائیه ایران روز یکشنبه پس از دیدار با "مدحت محمود" رئیس شورای‌عالی قضایی عراق در بغداد، در نشست خبری مشترک، افزود ایران حقوق بشر پیشنهادی خود را بر اساس مبانی اسلام عرضه می‌کند و با تلقی‌ حقوق بشر غربی کاری ندارد.

آیت الله آملی‌لاریجانی همچنین در تشریح یادداشت‌تفاهم امضاء شده بین ایران و عراق گفت دو کشور در زمینه‌های استرداد مجرمان، همکاری قضایی و نیز دفاع از حقوق بشر از نگاه اسلام در مجامع بین المللی تفاهم خوبی دارند.

آملی‌لاریجانی، درباره همکاری ایران و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم تصریح کرد رویکرد ایران در قبال تروریسم و جرایم سازمان یافته و همکاری برای مقابله با آن، همانند رویکرد دولت عراق است.

"مدحت محمود" رئیس شورای‌عالی قضایی عراق نیز گفت ایران و عراق درباره موضوعات قضایی، مبارزه با تروریسم و حقوق بشر دیدگاه‌های مشترک دارند.

رئیس شورای‌عالی قضایی عراق ابراز امیدواری کرد امضای یادداشت‌تفاهم با ایران سبب گسترش همکاری قضایی دو کشور، مبارزه با ترویسم، قاچاق و جرایم سازمان یافته و همچنین آموزش قضات عراقی در ایران شود.

رئیس قوه قضائیه ایران روز شنبه درچارچوب سفری هفت روزه و برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه عراق، وارد بغداد شد.