حمل 16, 1400 08:49 Asia/Kabul
  • مقام پیشین صهیونیست: ایران در موضوع هسته‌ای دست برتر را دارد
    مقام پیشین صهیونیست: ایران در موضوع هسته‌ای دست برتر را دارد

یک مقام اطلاعاتی ارشد سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد، ایران در موضوع هسته‌ای دست برتر را دارد و به اهدافش با موفقیت دست می‌یابد.

به گزارش رادیو دری؛ «عاموس یادلین»، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در زمینه مذاکرات آتی هسته‌ای  ایران گفت، ایرانی‌ها یک خواسته صریح دارند، اینکه آمریکایی‌ها همه تحریم ‌ها را لغو کنند و سپس به توافق برگردند.

یادلین بابیان اینکه، ایرانی‌ها دیگر از این تحریم‌های آمریکا  نمی‌ترسند افزود، اثرگذاری اسرائیل بر مفاد توافق جدید با ایران نیز مشکل خواهد بود زیرا  ماه عسل تل آویو با دولت «دونالد ترامپ»  رئیس جمهور سابق آمریکا دیگر پایان یافته است.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز جمعه ۲ آوریل ۲۰۲۱(13 فروردین 1400) به صورت مجازی و به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.در پایان این نشست  بیانیه‌ای صادرو برآمادگی اعضا برای پرداختن به موضوع بازگشت کامل آمریکا به توافق هسته‌ای ایران در چارچوب تلاش‌های مشترک تاکید شد .

یک منبع بلندپایه آگاه در همین خصوص با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام درسخنرانی ۸ ژانویه ۲۰۲۱(19 جدی 1399)، تصریح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران تنها پس از برداشته شدن کلیه تحریم‌های آمریکا و راستی آزمایی آن به تعهدات برجامی باز خواهد گشت.

کلیدواژه