حمل 21, 1400 08:38 Asia/Kabul
  • نگاه بلند مدت جمهوری اسلامی ایران به تولید انرژی هسته ای
    نگاه بلند مدت جمهوری اسلامی ایران به تولید انرژی هسته ای

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، تولید انرژی هسته‌ای در کشور مبتنی بر نگاهی بلند مدت بوده است.

به گزارش رادیو دری، " علی ربیعی " سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به مناسبت " روز ملی فناوری هستــــه‌ای " نوشت در  دهه‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران در راستای یک نگاه بلندمدت به منابع انرژی و توسعه اقتصادی کشور، توجه به تولید انرژی هسته‌ای را در دستور کار خود قرار داد.

ربیعی در ادامه نوشت، در این مدت و در سایه زحمات و تلاش‌های صدها دانشمند ایرانی که با وجود همه سختی‌ها از پا ننشستند، امروز نه تنها در زمینه توسعه تکنولوژی هسته‌ای  ایران از جهان عقب نمانده بلکه در میان معدود کشورهای پیشرفته در این حوزه قرار دارد.

به نوشته سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، امروز توسعه تحقیقاتی و علمی فناوری‌های هسته‌ای به‌طرز خیره‌ کننده‌ای رو به پیشرفت گذاشته‌اند.

ربیعی تاکید کرد، فتوای بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب اسلامی  با نگاهی جدید به تولید انرژی هسته‌ای بدون آثار زیانبار و غیرانسانی آن، پیامی روشن و بی‌شائبه پیرامون ضمانت صلح‌آمیز بودن و صلح‌آمیز باقی ماندن فعالیت‌های هسته‌ای ایران  به جامعه بین‌المللی رساند.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، همچنین نوشت  علاوه بر برخورداری از توسعه یافته‌ترین برنامه‌های علمی در فناوری هسته‌ای، شفاف‌ترین صنعت هسته‌ای در سراسر جهان را داریم.

20 فروردین/حمل، در تقویم رسمی ایران روز ملی فناوری هسته‌ای، نامگذاری شده است.

همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، دیروز ( جمعه ) سازمان انرژی اتمی ایران از ۳۳ دستاورد جدید و عمدتاً مربوط به فناوری‌های پزشکی و دارویی رونمایی کرد.

کلیدواژه