حمل 26, 1400 16:20 Asia/Kabul
  • آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و‌ ۱+۴
    آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و‌ ۱+۴

نشست کمیسیون مشترک برجام، در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه های ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در وین پایتخت اتریش آغاز شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل وزارت خارجه های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین وبریتانیا) و نماینده  اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه  در  شهر وین  آغاز شد. 

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،  ریاست این نشست را بر عهده دارد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، روز سه شنبه به منظور شرکت در این نشست در رأس هیأتی از جمله نمایندگان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی  و  بانک مرکزی ایران وارد وین شد.

عراقچی امروز (پنجشنبه) پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: در دو روز گذشته رایزنی های فشرده ای را با هیأت های مختلف داشتیم و  امروز مجددا کار را به شکل رسمی تر شروع می کنیم. 

قرار بود این نشست، دیروز  چهارشنبه برگزار شود که به خاطر ابتلای یکی از اعضای اتحادیه اروپا به  کرونا  و ضرورت رعایت پروتکل های مراقبتی به روز پنجشنبه (امروز) موکول شد.

در این دور از گفت‌وگوها، نیز رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم ها ‌ و موضوعات هسته‌ای انجام می شود. 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران،  اعلام کرد که این مذاکرات صرفا در چارچوب برجام و با شرکت نمایندگان ایران و ۱+۴ برگزار می‌شود.

وزارت امور خارجه ایران همچنین اعلام کرد  در هیچ ‌یک از نشست‌های کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط، نماینده‌ای از آمریکا مشارکت نداشته و هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا در دستور کار هیأت مذاکره‌کننده ایرانی قرار ندارد.

کلیدواژه