ثور 07, 1400 08:08 Asia/Kabul
  • روحانی: راهی جز لغو تحریم‌های ایران وجود ندارد
    روحانی: راهی جز لغو تحریم‌های ایران وجود ندارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری مذاکرات احیای برجام در وین، گفت: مذاکرت وین نشان دهنده قدرت بالای ایران است و امروز دنیا پذیرفته است که راهی جز توافق با ایران و لغو تحریم‌ها وجود ندارد و این یک موفقیت بزرگ برای ملت ایران است.

حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی با بیان اینکه، هدف از جنگ اقتصادی ترامپ علیه ملت ایران، فروپاشی کشور و سرنگون کردن نظام بود، خاطرنشان کرد: امروز با مقاومت و ایستادگی ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاشهای انجام شده، همه دنیا و خود آمریکا به شکست جنگ اقتصادی اعتراف میکنند.

وی با اشاره به این موضوع که در شرایط سخت حاکم بر اقتصاد کشور، بخش اقتصاد در خط مقدم بوده و ایستادگی و مقاومت کرده است، گفت: اگر می خواهیم ایران ما پیشرفت کند باید جایگاه علمی و اقتصادی کشور را ارتقا ببخشیم.

روحانی اقتصاد مردمی دانش‌بنیان و صادرات محور را از پایه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور پیشرفت کند نمی‌توانیم صرفا بر بازار داخلی تکیه کنیم باید با لحاظ مزیت‌های نسبی، برخی کالاها را تولید، برخی را صادر و برخی را وارد کنیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران فعالان اقتصادی را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن نامید و تصریح کرد: با تلاش همه جانبه فعالان اقتصادی، هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت نه اقتصاد کشور فروپاشید و نه نظام جمهوری اسلامی به زانو درآمد. البته مردم تحت فشار زیادی قرار گرفتند اما مقاومت جانانه‌ای کردند و دولت نیز در حد توان خود از مردم حمایت کرد.

کلیدواژه