ثور 08, 1400 18:31 Asia/Kabul
  • تاکید ظریف بر اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان
    تاکید ظریف بر اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان

وزیر امور خارجه ایران، در دیدار با همتای عمانی خود بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌ های اقتصادی تهران - مسقط تاکید کرد.

به گزارش  رادیو دری،  " محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران  که در چارچوب سفر به کشورهای منطقه به عمان سفر کرده است امروز چهارشنبه در مسقط  با "  بدر بن حمود البوسعیدی "  وزیر خارجه عمان دیدار کرد و در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

ظریف، در این دیدار با استقبال  از روند مثبت همکاری‌های اقتصادی و تجاری بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان  تاکید کرد و با توجه به برگزاری دور نوزدهم این کمیسیون در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور گسترش یاید.

وزیر امور خارجه ایران، با  اشاره به  موضوعات مهم روابط دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مسائل منطقه از تلاش عمان در ایفای نقش مثبت در موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه عمان،  نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف، گسترش همکاری‌های تهران - مسقط  را خواستار شد.

همکاری در حوزه‌های حمل و نقل و ترانزیت، در سطوح دو جانبه و چند جانبه، همکاری های قضایی، استرداد مجرمین و تبادل زندانیان از دیگر موضوعات مورد گفت وگوی وزیر امور خارجه ایران و عمان  در این دیدار بود.

کلیدواژه