ثور 18, 1400 10:40 Asia/Kabul
  • گزارش خبرگزاری رسمی چین از برگزاری روز قدس در ایران
    گزارش خبرگزاری رسمی چین از برگزاری روز قدس در ایران

خبرگزاری رسمی چین برگزاری حضوری و مجازی روز قدس در ایران را به صورت ویژه پوشش داد.

خبرگزاری شینهوا در این باره گزارش داد: مراسم روز قدس امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر در فضای مجازی برگزار شد اما در برخی از شهرها و نقاط ایران، گروهی از مردم به صورت خودجوش در خیابان ها روز قدس را برگزار کردند.

خبرگزاری رسمی چین افزود: در تهران پس از آتش زدن پرچم رزیم صهیونیستی بیانیه ای در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا خوانده شد.

شینهوا به بیانیه وزارت امور خارجه ایران هم اشاره کرد که در آن از مسلمانان جهان خواسته شده بود تا روز قدس را گرامی داشته و اعتراض خود را به آنچه "نقض حقوق فلسطینیان" خوانده شده، نشان دهند.

این در حالی است که همزمان در بسیاری از نقاط جهان از جمله چین نیز مردم با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از آرمان قدس شریف حمایت کردند.

روز جهانی قدس، رویدادی سالانه است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و هدف از اعلام این روز، حمایت از فلسطینیان و مخالفت با جنایتهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است که از سوی امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از انقلاب اسلامی آغاز شد و هر ساله با عمق و سطحی گسترده تر در دنیا برگزار می شود.

کلیدواژه