ثور 21, 1400 10:14 Asia/Kabul
  • ۵۰ عضو کمیته ملی دموکرات خواستار بازگشت آمریکا به برجام شدند
    ۵۰ عضو کمیته ملی دموکرات خواستار بازگشت آمریکا به برجام شدند

بیش از ۵۰ عضو کمیته ملی حزب دموکرات در نامه‌ای به جو بایدن خواستار بازگشت به برجام و برداشتن تمام تحریم‌هایی شدند که رئیس جمهوری پیشین آمریکا با سوء نیت علیه مردم ایران وضع کرد.

به گزارش رادیو دری، بیش از ۵۰ عضو کمیته ملی دموکرات و سران این حزب شامل کیث الیسون دادستان کل مینه‌سوتا و باربارا لی عضو مجلس نمایندگان از کالیفرنیا روز دوشنبه از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا به توافق هسته‌ای ایران و برداشتن تحریم‌های تجاوزکارانه دوره ترامپ علیه ایران بازگردد.

این نامه که موسسه کوئینسی سازماندهی و ارسال آن به بایدن را برعهده داشت، نخستین نامه سیاسی کمیته ملی حزب دموکرات و مقامات دیگر است که درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به دولت ارسال می‌شود.

در این نامه آماده است: ما از شما می‌خواهیم که به برجام متعهد شوید و روند دیپلماتیک چند جانبه را با سایر قدرت‌های جهانی آغاز کنید تا همه طرف‌ها را از طریق فرمول انطباق برای انطباق به توافق برساند.

دموکرات‌های امضاکننده این نامه افزودند: برجام برای امنیت ملی ایالات متحده از چنان اهمیت حیاتی برخوردار است که مساله اینکه چه کسی گام نخست را بردارد، نباید مانع ایجاد کند.

این نامه ادامه می‌دهد: علاوه بر این، لغو تحریم های سوءنیت ترامپ که وی به صراحت علیه ایران اعمال کرد تا بازگشت به برجام را غیرممکن سازد، نباید به عنوان امتیاز به ایران تلقی شود بلکه به عنوان تلاشی برای بازگرداندن اعتبار و افزایش امنیت آمریکا است.

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که قصد دارد کشورش را به برجام بازگرداند، اما تا به حال از انجام اقدامات لازم و عملی در این راستا خودداری کرده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است تنها در شرایطی که همه تحریم‌ها یکجا برداشته شوند، حاضر به توقف اقدامات جبرانی خود تحت برجام خواهد بود.

کلیدواژه