ثور 31, 1400 10:44 Asia/Kabul
  • توزیع اقلام بهداشتی بین اتباع افغانستان در حین خروج از ایران
    توزیع اقلام بهداشتی بین اتباع افغانستان در حین خروج از ایران

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، 565 هزار بسته اقلام بهداشتی بین اتباع افغانستان مقیم ایران  هنگام ورود آنان به کشور خود، در گذرگاه مرزی دوغارون  توزیع شده است.

به گزارش رادیو دری، رییس جمعیت هلال احمر تایباد در نزدیکی مرز ایران و افغانستان گفت این اقلام شامل ماسک و انواع مواد ضدعفونی کننده است که در  3 مرحله در سال گذشته بین اتباع افغانستان توزیع شد و در حال حاضر مرحله چهارم توزیع این اقلام نیز در این گذرگاه زمینی در حال انجام است.

هادی رمضانی با بیان اینکه تمامی اتباع افغانستان که قصد ورود به کشور خود را دارند باید آموزش پیش آگاهی از خطرات مین را بگذرانند، گفت هر یک از مهاجران افغان  که در اثر جنگ، بلایا یا بیماری کرونا از خانواده خود جدا شده یا آنها را گم کرده و به خدمات بازپیوند خانواده نیاز داشته باشند، می تواند به نزدیکترین جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ تماس بگیرد و نیروهای امدادی در ایران و افغانستان به درخواست های آنها رسیدگی خواهند کرد.

مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد در مرز دوغارون تنها واحد آموزشی در این زمینه در ایران است که آگاه سازی اتباع خارجی را به طور رایگان انجام می دهد.

از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 52 هزار و 685 نفر از اتباع کشور افغانستان که از طریق معبر زمینی دوغارون به کشور خود عزیمت کردند، از خدمات و کلاس های آموزش پیش آگاهی از خطرات مین استفاده کرده اند.

کلیدواژه