جوزا 07, 1400 12:13 Asia/Kabul
  • گشایش نمایشگاه حماسه ایران در موزه \
    گشایش نمایشگاه حماسه ایران در موزه \" ویکتوریا و آلبرت \" لندن

نمایشگاه حماسه ایران، با حضور کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا در موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن گشایش یافت.

به گزارش رادیو دری،  نمایشگاه حماسه ایران (Epic Iran) با حضور " سید مهدی حسینی متین "  کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا و تریسترام هانت  مدیر موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، گشایش یافت.
حسینی متین در مراسم گشایش رسمی نمایشگاه حماسه ایران گفت: امروز، روز فرهنگ و تمدن ایران در بریتانیا است زیرا نمایشگاه "حماسه ایران" که 5 هزار سال از فرهنگ ایران در آن معرفی می شود، از نظر ابعاد و گستردگی، بی سابقه است.

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی، می تواند به شناسایی فرهنگ و تمدن غنی ایران به بازدیدکنندگان  کمک کند.
به گفته کاردار کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا: به علت گستردگی آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه که تا شهریورماه برپاست، بازدیدکنندگان از اقشار مختلف به ویژه باستان شناسان، مورخان و علاقه مندان به مطالعه درباره تاریخ و فرهنگ ایران می توانند از این فرصت بهره ببرند و با تمدن دیرپای ایران، بیش تر آشنا شوند.
تریسترام هانت مدیر موزه ویکتوریا و آلبرت نیز گفت :  این نمایشگاه به مردم بریتانیا  کمک می کند تا با ابعاد متنوع، زیبا، پیچیده و غنای فرهنگ و تمدن ایران آشنا شوند.
نمایشگاه  " حماسه ایران "، از روز شنبه هفته آینده  8 خرداد ماه، در موزه ویکتوریا و آلبرت، برای بازدید علاقه مندان، آماده خواهد بود.

کلیدواژه