جوزا 26, 1400 13:53 Asia/Kabul
  • اولیانوف: ایران به زودی از کانال سوئیس بی‌نیاز می‌شود
    اولیانوف: ایران به زودی از کانال سوئیس بی‌نیاز می‌شود

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی وین، از احتمال بی نیازی ایران از استفاده از کانال مالی سوئیس برای تبادلات تجاری خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "میخاییل اولیانوف" نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی وین امروز (چهارشنبه) در یک پیام توییتری اعلام کرد: اگر مذاکرات وین به نتیجه مثبت برسد‏، ایران قادر خواهد بود از پولش مطابق با خواست خود و از طریق مجرا‌های عادی استفاده کند.

دولت سوئیس با هماهنگی وزارت خزانه داری آمریکا یک کانال مالی جدید برای خرید و انتقال دارو به ایران و مراودات مالی در این زمینه راه اندازی کرد.

اولیانوف روز گذشته (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری روسی «اینترفکس» گفت: رسیدن به توافق در خصوص احیای توافق هسته‌ای ایران قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران امکانپذیر نیست، اما مذاکرات ادامه دارد.

نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی وین با بیان اینکه اگرچه پیشرفتی حاصل نشده، اما این روندمذاکرات در حال پیش‌روی است، بر تمرکز بر روی طرح اجرای توافقات وین به منظور احیای کامل برجام، تاکید کرد.

همزمان با تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا علیه مردم ایران، بایدن در ملاقات با وزیر امور خارجه سوئیس، مدعی حمایت از کانال مالی کمک های بشردوستانه در قبال ایران شد.

 این در حالی است که دولت جو بایدن همچنان تحریم های ضدانسانی اتخاذ شده در دولت های سلف خود علیه ایران را حفظ کرده است.

واکنش اولیانوف به بررسی گزارش گروسی از سوی شورای حکام آژانس

کلیدواژه