جوزا 31, 1400 15:31 Asia/Kabul
  • رئیسی: تعامل گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال می کنیم
    رئیسی: تعامل گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال می کنیم

رییس‌جمهوری منتخب ایران با بیان اینکه سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود و به برجام هم محدود نخواهد شد گفت، ما تعامل را با همه کشورهای دنیا به عنوان یک اصل، تعاملی گسترده و متوازن در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد.

سید ابراهیم رئیسی امروز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک میلاد امام رضا (ع) افزود، در بعد سیاست خارجی، باید دنیا بداند که وضعیت با این حضور حماسه‌ساز مردم عزیز تغییر کرده و این وضعیت و شرایط جدید پیش‌روی دنیاست و باید در سیاست خارجی و وضعیت و شرایط بدانند که تا امروز فشار حداکثری بر مردم کارساز نشده است بنابراین باید تجدیدنظر کنند و برگردند.

رییسی با اشاره به مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود اما ما وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد و اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد.

وی با تاکید بر این که مسائل منطقه‌ای و موشکی قابل مذاکره نیست، اظهار داشت: مسئله‌ای که مذاکره شده و قرارداد منعقد شده است عمل نکردند، چگونه می‌خواهند وارد مسائل جدید بشوند.

رئیس جمهوری منتخب ایران همچنین در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا با رفع تحریم ها حاضرید با رئیس‌ جمهور آمریکا دیدار کنید؟ در یک کلام گفت: خیر.

رییسی از مواضع دوگانه حقوق بشری غربی ها نیز انتقاد کرد و افزود: سوال از آنان که مدعی حقوق بشر هستند این است که چرا قاتلان شهید بهشتی، رجایی و باهنر امروز پناه خود را برخی کشورهای غربی قرار داده‌اند و آنها باید به افکار عمومی و رسانه‌ها پاسخ دهند که کشور  آنها پناهگاه کسانی است که رسماً اعلام کردند که ١٧ هزار ایرانی را به خاک و خون کشیدند.

رئیسی: حضور مردم ایران در انتخابات 28 خرداد نشانگر وحدت و انسجام ملی بود

 

کلیدواژه