ادامه زیاده‌خواهی آمریکا درباره برجام
(last modified 1400-04-01T11:34:39+00:00 )
سرطان 01, 1400 16:04 Asia/Kabul
  • ادامه زیاده‌خواهی آمریکا درباره برجام
    ادامه زیاده‌خواهی آمریکا درباره برجام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن از برجام، اظهارات زیاده خواهانه ای را درباره توافق هسته‌ ای با ایران بیان کرد.

 "ند پرایس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی زیاده خواهانه ادعا کرد، توافق هسته‌ ای با ایران ضروری است اما برای پرداختن به سایر زمینه‌ های اختلاف با این کشور کافی نیست.

علی‌رغم تاکید آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش ذیل برجام، آمریکا در مه 2018 /18 ثور 1397 به صورت یکجانبه و غیر قانونی از این توافق هسته ای خارج شد و سیاست موسوم به فشار حداکثری را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا اعتراف کرده‌اند اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

واشنگتن می‌گوید تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگردند حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند. این ادعای واشنگتن در حالی مطرح می‌شود که تعهدات ایران به صورت کمی قابل راستی‌آزمایی هستند، اما راستی‌آزمایی رفع تحریم‌های آمریکا به دست‌کم 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌ پذیر تاکید کرده، با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که برجام را نقض کرده، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به این توافق ندارد.

ادامه زیاده‌خواهی مقامات آمریکایی درباره برجام

کلیدواژه