اولیانوف: رسیدن به یک توافق جدید با ایران غیرممکن است
(last modified 1400-05-11T05:09:15+00:00 )
اسد 11, 1400 09:39 Asia/Kabul
  • اولیانوف: رسیدن به یک توافق جدید با ایران غیرممکن است
    اولیانوف: رسیدن به یک توافق جدید با ایران غیرممکن است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» تصریح کرد که برجام باید به شکل اولیه احیا شود و رسیدن به یک توافق جدید با ایران غیرممکن است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» اتریش در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» بار دیگر بر لزوم احیای برجام به شکل اولیه تأکید کرد و گفت که رسیدن به یک توافق جدید با ایران غیرممکن است.

«اولیانوف» تصریح کرد که گرچه زمان دقیق دور هفتم مذاکرات «وین» برای احیای برجام نامشخص است اما این مذاکرات بعد از مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» برگزار خواهد  شد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره موضع جدید ایران گفت که احتمالاً‌ دولت جدید ایران مواضع خود را در خصوص برخی موضوعاتی که در مذاکرات وین درباره احیای برجام مورد بحث قرار گرفته تطابق می‌‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خروج یکجانبه از برجام در سال 2018، در راستای سیاستی موسوم به فشار حداکثری علاوه بر بازگرداندن تحریم‌ های متوقف‌ شده ذیل این توافق، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن ضمن اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری اعلام کرد که قصد دارد واشنگتن را به برجام بازگرداند اما تا به حال از انجام اقدامات لازم در این راستا خودداری کرده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران از ابتدای دور جدید مذاکرات در وین بارها اعلام کرده‌اند که بایستی همه تحریم‌های اعمال شده آمریکا لغو شود و پس از راستی آزمایی، ایران نیز تعهداتش را اجرایی خواهد کرد.

اولیانوف: آمریکا با لغو تحریم هایش علیه ایران به برجام می پیوندد

کلیدواژه