ایران حمله تروریستی اخیر در مزار شریف را محکوم کرد
(last modified Sat, 12 Nov 2016 04:11:39 GMT )
عقرب 22, 1395 08:41 Asia/Kabul
  • ایران حمله تروریستی اخیر در مزار شریف را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،گفت: انفجار تروریستی مقابل کنسولگری آلمان در مزار شریف افغانستان، اجماع جهانی برای مبارزه قاطع با تروریسم را بیش از پیش ضروری می کند.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم حمله تروریستی پنجشنبه شب مقابل کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف افغانستان که به کشته و مجروح شدن دهها نفر منجر شد افزود: حمله به اماکن دیپلماتیک درافغانستان نشاندهنده وابستگی گروههای تروریستی به دشمنان ملت این کشور است.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان عملیات تروریستی مزار شریف، تاکید کرد: امروز جامعه جهانی باید مسؤولیت خطیر و تاریخی خود را در مقابله با تروریسم و جنایات گروه‌های تکفیری اجابت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هدف از عملیات تروریستی در افغانستان را افزایش حضور بیگانگان در این کشور دانست بر ضرورت مصونیت اماکن دیپلماتیک در هر نقطه از جهان تاکید کرد.

قاسمی با بیان اینکه تروریسم ملیت و مکان نمی‌شناسدگفت: کنسولگری ایران اولین کنسولگری کشوری بود که 17 سال پیش در شهر مزارشریف افغانستان مورد تهاجم گروه‌های تروریستی قرار گرفت که متاسفانه تعدادی از خبرنگاران، دیپلمات‌ها و کارکنان آن در این شهر شهادت شدند.

 

کلیدواژه