سنبله 28, 1400 19:19 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: عضویت ایران در سازمان شانگهای دارای ارزش راهبردی است
    سرلشکر باقری: عضویت ایران در سازمان شانگهای دارای ارزش راهبردی است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیوستن دائم ایران به سازمان شانگهای را دارای ارزش راهبردی و مهم خواند.

به گزارش رادیو دری، سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه در مراسم معرفی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سازمان شانگهای پیمان بزرگ و فوق‌العاده مهمی است،گفت: عضویت دائمی ایران در این پیمان که به رغم مخالفت آمریکا و اروپا اتفاق افتاد، رویداد مبارک و بزرگی است و قطعا در بازدارندگی تهدیدات علیه ملت ایران تاثیر مثبت دارد.

سرلشکر باقری افزود: ارتباطات و روابط نظامی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو پیمان شانگهای توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به تحولات این روزهای لبنان هم گفت: این روزها شاهدیم آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی این کشور مظلوم را محاصره و تحریم کردند و آن‌ها را حتی از داشتن سوخت برای نیروگاه‌ها و بیمارستان‌ها محروم کردند، اما در مقابل چشم صهیونیست‌ها؛ شناورهای حامل سوخت ایران عبور کرد و از دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه به سواحل مدیترانه رسید.

سرلشکر باقری همچنین با اشاره به ماموریت دریایی هفتاد و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ایران تصریح کرد: ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران نخستین بار بیش از چهار ماه بدون اتکای به بنادر و با اتکای به منابع خود در اقیانوس‌ها و آب‌های بین المللی دریانوردی و با امواج چند متری مقابله کرد و در برابر چشمان آمریکا و اروپا در اقیانوس اطلس شمالی فعالیت خود را انجام داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: این ناوگروه هوشیاری و رصد اطلاعاتی بیش از هزار کیلومتری در پیرامون خود داشت و در سنت پترزبورگ در رژه دریایی حضور پیدا کرد و در بازگشت از دریای مدیترانه، کانال سوئز و دریای سرخ با عبور از مرکز تهدیدات رژیم صهیونیستی به سلامت به کشور رسید.

سرلشکر باقری : توسعه فناوری در نیروهای مسلح ایران سرعت بیشتری گرفته است

کلیدواژه