میزان 14, 1400 09:16 Asia/Kabul
  • ناتوانی نهادهای‌ بین‌المللی برای تامین هزینه پناهندگان در ایران
    ناتوانی نهادهای‌ بین‌المللی برای تامین هزینه پناهندگان در ایران

مدیرکل امور اتباع وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : نهادهای‌ بین‌ المللی ۵ درصد هزینه پناهندگان در ایران را پوشش داده‌ اند.

به گزارش رادیو دری ،"  مهدی محمودی "  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: مساعدت‌های بسیار اندک سازمان‌های بین المللی و کشورهای کمک‌کننده در سال‌های اخیر تنها ۵ درصد از هزینه‌ها و نیازهای پناهندگان را پوشش داده است و با این شرایط، دیگر امکانی برای پذیرش جمعیت بیجاشدگان و آوارگان در ایران وجود ندارد.

محمودی در اجلاس کمیته اجرایی سالانه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ژنو که با حضور مجازی ١١٩ کشور و کمیسر عالی پناهندگان ملل متحد برگزار شد، افزود :  ایران با وجود  تحریم‌های ناعادلانه و اقدامات قهرآمیز یک جانبه، تاکنون چندین برابر بیش از سهم منصفانه خود، در میزبانی و حمایت از پناهندگان مشارکت کرده  است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین تاکید کرد: بیجاشدگان، پناهجویان افغانستانی، جمهوری اسلامی ایران را  با توجه به ویژگی خاص جغرافیایی خود، به عنوان مسیری برای عزیمت به سمت کشورهای اروپایی می بینند و  ایران  پذیرای بیش از سه و نیم میلیون تبعه مجاز و غیرمجاز است. 

محمودی همچنین گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده جامعه جهانی به درخواست های جمهوری اسلامی ایران  جامعه عمل بپوشاند.

قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی

کلیدواژه