عقرب 25, 1395 09:05 Asia/Kabul
  • بندر چابهار مهم ترین اولویت گسترش روابط تجاری ایران و افغانستان

والی سیستان و بلوچستان ایران در دیدار با معاون رئیس جمهوری افغانستان گفت: پتانسیل بندر چابهاردرشرق ایران و دسترسی به آبهای آزاد مهمترین اولویت در گسترش روابط تجاری 2 کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، "علی اوسط هاشمی " والی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در سفر به افغانستان و در دیدار با "عبدالله عبدالله " معاون رییس جمهوری این کشور بر ظرفیت ها و توانمندی های سیستان و بلوچستان در زمینه مراوده های تجاری و اقتصادی با کشور افغانستان تاکید کرد.

علی اوسط هاشمی به اشتراک های گردشگری بین 2 کشور نیز اشاره کرد و گفت : بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد تورهای مشترک توریسم گردی در تحکیم روابط 2 کشور نقش اثرگذاری دارد.

هاشمی ایجاد بندر مشترک خشک بین 2 کشور را خواستار شد و اظهار داشت: استفاده از فرصت دریای آزاد عمان موجب رونق بخشیدن به بندر خشک می شود که مرز میلک سیستان و بلوچستان نقطه مناسبی برای ایجاد این بندر است.

والی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با تحقق بندر خشک می توانیم ولایت نیمروز را به بارانداز توسعه مبادلات تجاری افغانستان و ایران تبدیل کنیم.

معاون رئیس جمهوری افغانستان نیز در این دیدار تسریع در تحقق نگاه مشترک در جهت دستیابی به اهداف پیش بینی شده را مورد تاکید قرار داد.

عبدالله عبدالله گفت: نشست مشترک والیان مرزی 2 کشور و فرماندهان مرزبانی باعث برون رفت از برخی مشکلات در مرز خواهد شد و به رونق بخشی معیشت مرزنشینان کمک می کند.