قوس 28, 1400 09:47 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان:راه حل مسائل افغانستان تشکیل دولت فراگیر است
    امیرعبداللهیان:راه حل مسائل افغانستان تشکیل دولت فراگیر است

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات افغانستان تاکید کرد: راهکار اصلی تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام افغانستان است.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» بامداد یکشنبه در بدو ورود به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به خبرنگاران گفت: موضوع اصلی جلسه فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پرداختن به تحولات افغانستان است که جمهوری اسلامی ایران نیز  نگرانی‌هایی در خصوص این تحولات دارد.

وی پدیده رشد تروریسم در افغانستان و حرکت موج آوارگان و پناهندگان به سمت جمهوری اسلامی ایران را از جمله نگرانی‌های تهران عنوان کرد و افزود: معتقدیم راهکار مسائل افغانستان در گرو تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام است.

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی بتوانیم برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان یکصدا  پیامی را به جامعه جهانی و هیات حاکمه موقت در کشور همسایه ارسال کنیم.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به روابط نزدیک و برادرانه دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان نیزگفت: تهران یک نگاه ویژه و دارای اولویت به همسایگان دارد و در این میان پاکستان جز همسایگان خوب ایران است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست فوق العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار بررسی اوضاع افغانستان  در صدر یک هیات سیاسی بامداد یکشنبه به وقت محلی وارد «اسلام‌آباد» شد.

ایران فارغ از مسائل سیاسی، کمک بشردوستانه به افغانستان را ادامه می‌دهد

پاکستان: به دنبال شناسایی دولت طالبان در اجلاس "اسلام آباد" نیستیم

 

 

کلیدواژه