جدی 04, 1400 09:23 Asia/Kabul
  • اسلامی: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب مقررات آژانس اتمی است
    اسلامی: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب مقررات آژانس اتمی است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافق‌ها، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه که روز شنبه منتشر شد، تصریح کرد: ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران حمایت از نیازهای تولید صنعتی و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است.
به گزارش ایرنا، مرحله دوم از دور هفتم مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۴ جمعه ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱(۲۶ قوس ۱۴۰۰) با برگزاری نشست چهارمین کمیسیون مشترک برجام و اعلام موضع طرف‌های حاضر در گفت و گوها به پایان رسید.
بر اساس اعلام سرپرست تیم‌های مذاکره کننده، رسیدن به یک متن مشخص به عنوان مبنای توافق، مهم‌ترین دستاورد گفت و گوهای ایران با هیات‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه بوده است؛ متنی که به دلیل کارشکنی و فشارهای رسانه‌ای طرف‌های غربی و تقلای ناتمام رژیم صهیونیستی دیرتر از پیش‌بینی‌ها به دست آمد اما نشان داد که هیات ایرانی در این دوره از گفت و گوها مصمم است تا به رغم فشارها و فضاسازی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای، تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران را بردارد.

عمویی: اقدامات برجامی ایران در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ است

کلیدواژه