جدی 13, 1400 16:03 Asia/Kabul
  • رئیسی: توسعه همکاری‌ اقتصادی تهران و ایروان به نفع اقتصاد منطقه است
    رئیسی: توسعه همکاری‌ اقتصادی تهران و ایروان به نفع اقتصاد منطقه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت افزایش سطح تبادلات تجاری و اقتصادی تهران و ایروان، اظهارداشت: توسعه سطح همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی بین تهران و ایروان ضمن تامین منافع همه طرف‌ها، حتماً امنیت ساز هم خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، ارتباط و گفتگوهای مستمر دو کشور در سطوح مختلف بین همسایگان را ضروری دانست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها است.‌ تهران در این چارچوب از حق حاکمیت ارمنستان بر همه خاک و راه‌های مواصلاتی عبوری از آن کشور حمایت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه تهران از پیشرفت در روند مذاکرات جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند، گفت: امیدواریم دیگر مسائل موجود بین دو کشور نیز در چارچوب اصول و حقوق بین الملل و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود و شاهد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در منطقه باشیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از برطرف شدن انسداد در جاده‌های مواصلاتی حمایت می‌کنیم.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در تماس تلفنی امروز خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران بر اراده این کشور در توسعه همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد و گفت: مصمم هستیم مناسبات و تعاملات اقتصادی با ایران را در تمامی زمینه‌ها افزایش داده و کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را فعال تر از گذشته کنیم.

نخست وزیر ارمنستان همچنین با اشاره به حضور و زندگی آرام مسیحیان در ایران گفت: جامعه ارامنه ایران با حفظ هویت دینی، بدون محدودیت در کنار هموطنان مسلمان خود زندگی می‌کنند.

رئیسی: بدخواهان دنبال خرابکاری در روابط ایران و همسایگان هستند

کلیدواژه