جدی 15, 1400 20:21 Asia/Kabul

در شب سوم جمادی الثانی جهان اسلام در سوگ شهادت بانوی بانوان دو عالم، نور چشم نبی خاتم(ص) حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سیاه پوش و سوگوار است.

امشب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به سوگ مادر نشسته اند؛ زمین و زمان و آسمان سیاه پوش سوگ مادر است؛ مادر نور، مادر همه آبهای جهان،  مادری که تاریخ هجده بهار بیشتر توفیق درک وجود بهشتی اش را نداشت؛ بانوی جوانی که زمین با همه وسعت و بزرگی اش تاب عظمت آسمانی اش را نیاورد.

امشب شب شهادت بزرگ بانوی جهان، گل سر سبد زنان اهل بهشت و دردانه رسول گرامی اسلام (ص) است که 95 روز بیشتر فراق پیامبر (ص) را تحمل نکرد و با دلی سوخته از نامردمی ها و پیمان شکنی ها مشتاقانه به دیدار پدر شتافت.

در چنین شبی ایران اسلامی یکپارچه عزاست و هیات های عزاداری در مناطق مختلف این کشور با برپایی مراسم و آیین های مذهبی در این شهادت جانسوز سوگواری می کنند و عشق و ارادت خویش را به آستان آسمانی آن بانوی بزرگ ابراز می دارند.

حرم مطهر امام رضا (ع) نیز در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان خیل مومنان و دلسوختگانی است که  ضمن رعایت مقررات کرونایی با تشرف به این حرم شریف،مصیبت فراق ام الائمه (س) را به پیشگاه فرزند بزرگوارشان امام رووف تسلیت می گویند.

به همین مناسبت پس از نماز مغرب و عشاء ویژه برنامه‌ای شامل سخنرانی، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی در حرم مطهر امام رضا (ع)تدارک دیده شده است.

همچنین مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره)  با حضور حضرت آیت الله خامنه ای  رهبر معظم  انقلاب اسلامی برگزار می شود.

این مراسم به علت ادامه شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی، بدون حضور جمعیت و تنها با حضور یک سخنران و یک مداح برگزار می‌ شود.

در سایر کشورهای اسلامی از جمله افغانستان نیز مسلمانان با برپایی محفل های عزاداری و مرثیه خوانی در سوگ سترگ دختر بزرگوار رسالت، همسر ولایت و مادرامامت از این بانوی کریمه طاهره طلب فیض می کنند.

رادیو دری سالروز شهادت آیینه تمام نمای مظلومیت اهل بیت (علیهم السلام) حضرت ام الائمه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را به پیروان و ارادتمندان آن بانوی مکرمه تسلیت می گوید.

برگزاری دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه‌(س) با حضور رهبر معظم انقلاب

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در کابل

کلیدواژه