دلو 09, 1400 14:42 Asia/Kabul
  • نامه ایران به یک نهاد بین‌المللی برای استرداد پول‌هایش در بانک‌های کره جنوبی
    نامه ایران به یک نهاد بین‌المللی برای استرداد پول‌هایش در بانک‌های کره جنوبی

بانک مرکزی ایران با ارسال نامه ای به مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری، استرداد پول‌های بلوکه شده خود در بانک‌های کره جنوبی را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، بانک مرکزی ایران نامه ای برای مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ISDS) ارسال کرده است تا کره جنوبی دارایی های بلوکه شده ایران در بانک هایش را برگرداند.

به گفته یک مقام وزارت امورخارجه کره جنوبی، سئول سپتامبر گذشته این نامه  را دریافت کرده و در تلاش است تا اختلال بر سر دارایی های مسدود شده ایران  تحت تحریم های آمریکا  را حل کند.

درصورتی که دو کشور  در 6 ماه آینده  پس از قبول این نامه هیچ راه حلی از طریق مذاکرات پیدا نکنند، ایران احتمالا به مرکز بین المللی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری (ISDS) شکایت خواهد کرد.

در همین حال، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد مقام‌ های سئول و تهران در حال برنامه ‌ریزی برای برگزاری نشست کاری در ماه آینده میلادی برای گفت و گو درباره دارایی های مسدود شده ایران در بانک‌ های کره جنوبی هستند.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ به بهانه تحریم‌ های آمریکا پرداخت نشده است.
جمهوری اسلامی ایران پیش از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای (برجام) سومین شریک تجاری کره جنوبی بود.

پرداخت ۳۰ میلیون دلار از پول‌ های بلوکه‌ شده ایران در کره ‌جنوبی

احتمال توافق تهران و سئول درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران

کلیدواژه