دلو 10, 1400 13:27 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر طراحی یک نقشه راهبردی برای صنعت ایران
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر طراحی یک نقشه راهبردی برای صنعت ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی جهاد کارآفرینان و کارگران در سنگر تولید را موجب اعتراف آمریکا به شکست جنگ اقتصادی دانستند.

به گزارش رادیو دری؛" حضرت آیت الله خامنه ای "  رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی،  گفتند:  اطلاع مردم از موفقیت‌های فعالان اقتصادی از زبان خود این افراد،  برای مقابله با جنگ روانی دشمن مفید است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی،  با تأکید بر اینکه طراحی‌های دشمن برای فتح سنگر تولید با شکست مواجه شد، خاطرنشان کردند: در این تهاجم به اقتصاد کشور، در معیشت مردم مشکلاتی به‌وجود آمد اما تولید به زانو درنیامد و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پیش صراحتاً اعلام کرد که سیاست فشار حداکثری به شکست خفّت‌بار آمریکا منجر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، تولید را «جهاد» خواندند و افزودند: ایستادگی تولیدکنندگان در مقابل حمله به اقتصاد و تلاش دشمن برای ممانعت از فروش نفت و گاز، قطع منابع ارزی و برنامه‌ریزی برای مسدودسازی مبادلات خارجی ایران، در واقع جهاد و از بزرگترین عبادتها است.

ایشان گفتند: آنها فروپاشی اقتصادیِ به خیال خودشان چند ماهه را زمینه‌ای برای تحقق مقاصد سیاسیِ شوم می دانستند اما پس از ده سال، سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله پابرجا است. 

حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای گفتند: جهش تولید با بهبود شاخص‌های اقتصادی همچون اشتغال پایدار، رونق صادرات، درآمد ارزی و کاهش نرخ تورم را به دنبال دارد و استقلال اقتصادی را که ضامن عزت و امنیت ملی و افزایش اعتماد به‌نفس ملی است، به دنبال می‌آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: بنگاهها و تولیدکنندگانی بوده‌ اند که منتظر برداشتن تحریم و نتایج مذاکرات نماندند و با کار و تلاش، به نمونه‌های موفقی تبدیل شدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ نیز تاکید کردند :  باید در این زمینه از توانایی و دانش جوانان خوش‌استعداد استفاده شود؛ همان‌طور که در هر جایی، از واکسن کرونا تا موشک نقطه‌زن که به جوانان اعتماد و از آنها کار خواسته شد، واقعاً درخشیدند.

پیش از سخنان رهبر معظم  انقلاب اسلامی، ۱۴ تن از فعالان از بخش‌های مختلف تولید به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

رهبر معظم انقلاب: آمریکا از بُن دندان با نظام اسلامی دشمن است

 

کلیدواژه