حوت 13, 1400 17:11 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: حوادث اوکراین نمایش تناقض‌های آمریکاست
    خطیب جمعه تهران: حوادث اوکراین نمایش تناقض‌های آمریکاست

امام جمعه موقت تهران گفت: در پشت صحنه بحران اوکراین ماجراجویی‌های آمریکاست.

به گزارش رادیودری، «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) تهران افزود: ما امروز با یک جاهلیت بزک شده شیک پوش مواجهیم و شکی نیست که رژیم مافیایی آمریکا قله، نماد و نمود این جاهلیت مدرن بوده و یک رژیم بحران ساز و بحران زیست‌ است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات اوکراین،پشت صحنه این اقدامات را ماجراجویی‌های آمریکا دانست و تصریح کرد: دلیل اصلی این جنگ رژیم مافیای آمریکا و متحدان غربی‌ اوکراین است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با جنگ مخالف است؛ تمامیت ارضی کشورها را محترم می‌شمارد و در کشته شدن غیرنظامیان، با مخالفان نابودی زیرساخت‌های کشورها  به هیچ وجه توافق ندارد.

حاجی علی اکبری تاکید کرد: حوادث امروز اوکراین نمایشگاه دستاوردهای حکمرانی غرب و استانداردهای دوگانه آمریکایی است .

روسیه پنج‌شنبه 24 فوریه در حالی حمله نظامی به اوکراین را آغاز کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور در سخنرانی تلویزیونی خود در همان روز گفت  کشورش در حال انجام "عملیات نظامی ویژه" در دونباس  برای غیرنظامی کردن این منطقه است و قصدی برای اشغال اراضی اوکراین ندارد.

این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که روسیه رسماً استقلال جمهوری‌های "دونتسک" و "لوهانسک" در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

به گفته مقامات روسیه، اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های 2014 و 2015 برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود، عمل نکرده است.

امیرعبداللهیان: جنگ راه حل بحران اوکراین نیست

رهبر معظم انقلاب : ریشه بحران اوکراین سیاست های بحران‌ساز رژیم مافیایی آمریکا است

کلیدواژه