جابری انصاری: مراسم اربعین حسینی (ع) نمادی از وحدت امت اسلامی است
(last modified Mon, 21 Nov 2016 07:13:15 GMT )
قوس 01, 1395 11:43 Asia/Kabul
  • جابری انصاری: مراسم اربعین حسینی (ع) نمادی از وحدت امت اسلامی است

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران گفت: مراسم بزرگ اربعین حسینی (ع)، نمادی از وحدت امت اسلامی حول محور اهل بیت و مکتب امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "حسین جابری انصاری" که روز یکشنبه همراه "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهوری ایران به عراق سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران در نجف اشرف خاطر نشان کرد: مراسم اربعین حسینی (ع) اهمیت نمادین و محتوایی دارد و کنگره بزرگ اربعین حسینی (ع) همه ارزش‌های برجسته نهضت عاشورا را تکریم می‌کند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به گفتگوهایی که برای لغو روادید سفر زائران ایرانی به کشور عراق بین تهران و بغداد انجام شده خاطر نشان کرد: تاکنون توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) صبح روز یکشنبه وارد نجف اشرف در عراق شد.

جهانگیری در جمع نمازگزاران موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر نجف به کربلا٬ با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) گفت: خون سالار شهیدان از صدر اسلام تا امروز می‌جوشد و راه رستگاری پیش پای همگان می‌گذارد.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با قدردانی از دولت عراق گفت: مراسم اربعین حسینی تبدیل به یک پدیده استثنایی شده است که میلیون‌ها انسان عاشق با شعار عدالتخواهی و صلح طلبی مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام حسین (ع) را طی می‌کنند.

کلیدواژه