حوت 16, 1400 08:29 Asia/Kabul
  • رئیسی: مردم اوکراین قربانی سیاست‌های شیطانی آمریکا شده‌اند
    رئیسی: مردم اوکراین قربانی سیاست‌های شیطانی آمریکا شده‌اند

رییس جمهوری اسلامی ایران مردم اوکراین را قربانی سیاست‌های شیطانی آمریکا دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی با جنگ مخالف است و هر روز که جنگ زودتر پایان یابد به نفع ملت‌هاست.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت به مسائل منطقه و بحران اوکراین اشاره کرد و گفت: مردم اوکراین نیز مانند مردم افغانستان، یمن و عراق قربانی سیاست‌های شیطانی آمریکا شده‌اند.

رئیسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند، حتماً با جنگ مخالف است و هر روز که جنگ زودتر پایان یابد، به نفع منطقه و ملت‌هاست و از خطرات، آسیب‌ها و مشکلات مردم کم می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین اظهار داشت: وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده با تلاش مذاکرات را پیگیری می‌کنند اما دولت هیچ اقدامی را به مذاکره و برجام گره نزده و نخواهد زد.

رئیسی با بیان اینکه برجام همه سیاست خارجی ایران نیست بلکه به عنوان یک موضوع در این عرصه به آن نگاه می‌شود، افزود: رمز موفقیت دولت در ۶ ماه اخیر این بوده که همه امور از جمله مسائل مربوط به سیاست خارجی و نظام بانکی و نفت را با قدرت پیگیری کرده و هیچ یک از آنها را معطل برجام و توافق در مذاکرات نکرده است.

 رئیسی: ایران آماده نقش‌آفرینی دیپلماتیک برای کمک به بازگشت صلح به اوکراین است

کلیدواژه