امیرعبداللهیان: ایران، جنگ را در هر نقطه‌ جهان محکوم می‌کند
(last modified Tue, 15 Mar 2022 10:20:39 GMT )
حوت 24, 1400 14:50 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران جنگ را در هر نقطه‌ای از جهان محکوم می‌کند
    امیرعبداللهیان: ایران جنگ را در هر نقطه‌ای از جهان محکوم می‌کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به مسکو سفر کرده است تاکید کرد که ایران جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و هر نقطه‌ای دیگری از جهان را به صراحت محکوم می کند و راه حل مسایل اوکراین را سیاسی می داند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز سه شنبه همزمان با بیستمین روز جنگ در اوکراین در صدر هیأتی برای دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود وارد مسکو شد.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران با اشاره به تحولات اوکراین تصریح کرد: ما به صراحت جنگ را در اوکراین، افغانستان و یمن و هر نقطه‌ای دیگر از جهان محکوم می‌کنیم؛ ما تحریم‌ها را هم محکوم می‌کنیم و اعمال تحریم‌های یکجانبه ضد کشورها و ملت‌‌ها را روش نادرستی می‌دانیم و بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تمرکز می‌کنیم.

امیر عبداللهیان در ادامه پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را از دیگر اهداف سفر خود به مسکو خواند و افزود: در اظهارنظرها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و همچنین با سایر طرف‌های غربی به توافق و نتیجه نهایی برسیم، ممکن است از طرف روسیه، حمایت لازم را در وین نداشته باشیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در گفت‌وگوهای امروز بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که روسیه برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار بگیرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی‌ها به مسکو در خصوص مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که مذاکرات احیای برجام بدون تعویق و طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که از هشتم فوریه آغاز شد، روز جمعه برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد.

این مذاکرات به دلیل ابتکار تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف‌های غربی به ویژه دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

امیرعبداللهیان: جنگ راه حل بحران اوکراین نیست

خطیب‌زاده: وقفه در مذاکرات وین زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده است

کلیدواژه