حوت 26, 1400 20:13 Asia/Kabul

جمعه بیست و هفتم حوت برابر با نیمه شعبان، سالروز خجسته میلاد آخرین حجت الهی و منجی عالم بشریت -حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف- است.

  به گزارش رادیو دری؛ روزی که خداوند بر بشر منت نهاد و مولودی پاک و مطهر بر زمین قدم گذارد که به میمنت قدم های بابرکت او بهاری جاودان بر سرنوشت جهان حاکم خواهد شد.

امشب نیز در شب نیمه شعبان، شب میلاد حضرت بقیه الله الاعظم «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، شب امید منتظران ظهور، موعد تقرب به خدا و استجابت دعا، به شکرانه نعمت بزرگ وجود حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» و با امید به تحقق وعدۀ صادق الهی در فرج،  دستان دعا و استغاثه خود را بالا برده و با زمزمۀ دعای «فرج» از درگاه خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرتش و رفع بلا و گرفتاری‌ را طلب می‌کنیم.

شب نیمه شعبان، براساس روایت، بالاترین شب از نظر ارزش بعد از شب های قدر در ماه مبارک رمضان است.

در وصف عظمت این شب امام باقر(ع) می‌فرماید: «همان‌طور که خداوند به‌ پیامبر(ص) شب قدر را مرحمت فرمود، به‌ ما اهل بیت نیز نیمه شعبان را عطا کرد.»(بحارالانوار، ج۹۴، ص۸۵).

همچنین امام باقر(ع) در حدیثی دیگر می فرماید: «پس به‌ درستی که آن‌ شبی است که خداوند به‌خود سوگند خورده است که هیچ درخواست‌ کننده‌ای را تا زمانی که گناهی را نطلبیده است بازنگرداند.» (الأمالی، ج۱، ص۲۹۷)

به همین مناسبت حرم مطهر رضوی امشب میزبان منتظران ظهور  است که برای عرض تبریک و گرفتن عیدی به این آستان مصفا مشرف شده اند.

 زائران حرم رضوی از نقاط دور و نزدیک خود را به صحن و سرا و بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام رسانده اند تا میلاد خجسته امام زمان (عج) را به محضر ایشان تبریک و تهنیت بگویند.

در ایام نیمه شعبان، از گوشه گوشه مشهدالرضا نوای شادی مردم به گوش می‌رسد و منتظران ظهور در خیابان ها با برپایی ایستگاه های صلواتی، بین مردم شربت و شیرینی توزیع می‌کنند.

رادیو دری سالروز میلاد سراسر نور و سرور منجی آخرالزمان، حضرت ولی عصر (عج) را به همه ارادتمندان و منتظران آن حضرت تبریک می گوید.

 دل کوچه ها خیلی تنگه برات...

 

کلیدواژه