حمل 01, 1401 18:23 Asia/Kabul
  • رهبر انقلاب: دوران معاصر از رسواترین مقاطع تاریخ در زمینه ظلم و استکبار طاغوت است
    رهبر انقلاب: دوران معاصر از رسواترین مقاطع تاریخ در زمینه ظلم و استکبار طاغوت است

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: دوران معاصر از رسواترین مقاطع تاریخ در زمینه ظلم و تجاوز و استکبار طاغوت های عالم است

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از سال 1401 خورشیدی در یک سخنرانی تلویزیونی با اشاره به تحولات امروز جهان گفتند: امروز یکی از رسواترین و فاش ترین مقاطع دوران معاصر در زمینه ظلم و تجاوز و استکبار طاغوت های عالم است و مردم دنیا می توانند مستقیم  این ظلم را مشاهده کنند و ببینند که چه کسانی سرنوشت دنیا  را در دست دارند.

ایشان با اشاره به تحولات اوکراین یادآور شدند: در اوکراین نژاد پرستی غرب را همه دیدند که قطار آوارگان جنگی را نگاه می دارند تا سیاه پوست را از سفید پوست جدا کنند و به صراحت در رسانه هایشان ابراز تاسف می کنند که این بار این جنگ در خاورمیانه نیست و در اروپا اتفاق افتاده است .

 

رهبر معظم انقلاب همچنین به وقایع افغانستان و کیفیت خروج آمریکایی ها از این کشور اشاره و اضافه کردند: جهانیان دیدند که آمریکایی ها 20 سال در این کشور مظلوم مسلمان چه کردند و چگونه از آنجا خارج شدند و اموال این ملت را هم با خودشان بردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تحولات یمن و بمباران هر روزه ملت مظلوم این کشور و نیز حادثه گردن زدن بیش از 80 جوان و نوجوان در عربستان سعودی اظهار کردند: در دنیا ظلمهایی در کشورهای مطیع غرب اتفاق می افتد و هیچ صدایی از آنها بلند نمی شود، آن گاه با این همه ظلم و ظلمت آفرینی ادعای حقوق بشر هم دارند و با این ادعا از کشورهای مستقل باج خواهی می کنند.

 

ایشان تاکید کردند: این قضایا نشان می‌دهد که در دنیا چه ظلم و ظلمتی حاکم است و دنیا در دست چه گرگ‌های خونخواری است.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: انسان وقتی به قضایای جاری عالم نگاه می‌کند، حقانیت و صدق ملت ایران را در مقابله با جبهه استکبار از همیشه روشن‌تر می‌بیند زیرا انتخاب ملت ما در مقابله با استکبار، تسلیم نبود؛ ایستادگی و حفظ استقلال و تقویت درونی نظام و کشور بود و این درست بوده است.

 

رهبر انقلاب: بگذارید دشمنان از امیدواری ملت ایران به خشم بیایند

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان، امید را عامل مهم حرکت و پیشرفت ملت ایران دانستند و تاکید کردند: کسانی که برای مردم سخن می گویند باید در آنها  امید ایجاد کنند.

ایشان اضافه کردند: امید عامل مهم حرکت و پیشرفت است و بحمدالله خدای بزرگ برای ملت ایران موجبات امید را هم فراهم کرده است؛ بگذارید دشمنان از امیدواری ملت ایران به خشم بیایند و ان‌شاءالله امید روز به روز در دل ملت ایران افزایش پیدا کند.

رهبر انقلاب مهمترین مساله کشور را مسائل اقتصادی دانستند و گفتند: دستیابی به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حل مشکل فقر و استضعاف مالی فقط از مسیر تقویت تولید می‌گذرد و اگر با تولید دانش‌بنیان، تولید را تقویت کردیم، این هدف بزرگ حاصل می‌شود.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: هم اینک کمتر از 7 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که  4500 مورد از آنها شرکت‌های تولیدی و بقیه خدماتی و  غیره هستند؛ این تعداد شرکت حدود 300 هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند که رقم قابل توجهی است.

ایشان با اشاره به برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده برای افزایش  30 درصدی شرکت های دانش بنیان در ایران تاکید کردند: 30 درصد رقمی نیست که برای نیاز کشور پاسخگو باشد و توقع من از مسوولان این است که این شرکت‌ها 100 درصد افزایش یابد تا  300 هزار اشتغال مستقیم  به 600 هزار مورد افزایش یابد و البته شرکت‌های ایجاد شده، واقعا باید دانش‌بنیان باشند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همچنین بر لزوم دستیابی به خودکفایی و امنیت لازم در محصولات پایه غذایی تاکید و اضافه کردند: باید در تولید گندم و خوراک دام و ذرت و جو و مواد اصلی تولید روغن  به خودکفایی برسیم.

حضرت آیت الله خامنه ای یاد آور شدند که سال گذشته نیز گفتم نباید اقتصاد کشور را به تحریم‌های آمریکا گره زد و الان هم همین را می‌گویم.؛ با وجود تحریم‌های آمریکایی هم می‌توان تجارت خارجی را افزایش داد و رونق بخشید که این اتفاق افتاد و هم می‌توان وارد قراردادهای منطقه ای شد که دولت وارد شده و هم می‌توان در حوزه نفت به وضعیت بهتری رسید که همه این اتفاقات افتاده است.

ایشان تصریح کردند: اساس قضیه این است که کشور را طوری اداره کنیم که تحریم‌ها به اقتصاد کشور ضربه اساسی نزند و این به عهده مسوولان است.

رهبر معظم انقلاب سال 1401 شمسی را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام نهادند

رهبر معظم انقلاب اسلامی: مقاومت رو به رشد در منطقه، ابهت استکبار را در هم شکسته است

خون اوکراینی ها از افغان ها قرمزتر است؟

کلیدواژه