حمل 17, 1401 13:16 Asia/Kabul
  • محمد اسلامی: تولید ۱۰ هزار مگاوات برق،«رنسانس هسته‌ای» است
    محمد اسلامی: تولید ۱۰ هزار مگاوات برق،«رنسانس هسته‌ای» است

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : در حوزه برق هسته‌ای از تولید حدود ده هزار مگاوات برق رونمایی خواهیم کرد که رنسانس هسته‌ای خواهد بود.

20 فروردین ماه /حمل سال 1385 خبر دستیابی ایران به فن آوری غنی سازی اورانیوم،  و راه اندازی یک زنجیره کامل غنی سازی در نطنز اعلام شد.

در پی این خبر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به پاس قدردانی از تلاش های افتخار آمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی، بیستم فروردین ماه، مقارن با تکمیل چرخه سوخت هسته ای در تقویم رسمی ایرانیان روز ملی فن آوری هسته ای نام گرفت.

این فن آوری در برگیرنده بسیاری از علوم مهندسی و پایه است و در حال حاضر منحصراً در اختیار تعداد کمی از کشورهای جهان است.

اهمیت کسب این فن آوری موجب جهش علمی، و در همه زمینه های علمی و صنعتی در ایران  شده است.

به گزارش رادیو دری، " محمد اسلامی "   رئیس سازمان انرژی اتمی ایران  امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری  برنامه‌های شانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای که قرار است روز شنبه ۲۰ فروردین ماه برگزار شود، را تشریح کرد و  گفت :   فناوری هسته‌ای ایران فناوری مورد نیاز کشور است و اهداف آن صلح جویانه است و هیچ هدفی را غیر از این دنبال نمی‌ کند.

به گفته اسلامی : مادامی که رژیم صهیونیستی در حال تولید اسناد جعلی و عملیات خرابکاری و تروریستی است، جریانی وجود دارد که نه محکوم می‌شود و نه سرکوب و از آن استقبال هم می‌ شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت :  نبردی میان جریان حق و باطل است که تمام نمی‌شود و پا برجا است  در این راستا اهدافی داریم و اسیر غوغاسالاری‌ها نمی‌شویم. 

اسلامی تصریح کرد : نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدیدهایی داشتند و مدارک ادعایی آن‌ها در یکی از سایت‌ها به اورانیومی اشاره کردند که اصلا در ایران وجود نداشت که این‌ها عملیات‌ ایذایی علیه ایران است. 

اسلامی در ادامه افزود : سازمان انرژی اتمی ایران باوجود  مزاحمت‌ها و نخواستن‌ها وهمکاری نکردن  سایر کشورها توانسته براساس فکر، دانش و تلاش جوانان دانشمند خود  فناوری‌ های مختلف  را به دست بیاورد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، خاطرنشان کرد : دستاوردهای جدید در حوزه پلاسما و لیزر روز شنبه ۲۰ فروردین ماه با حضور " سید ابراهیم رئیسی " رئیس جمهوری اسلامی ایران رونمایی می شود. 

رونمایی از سند جامع توسعه سازمان انرژی اتمی ایران

 

کلیدواژه