حمل 25, 1401 17:08 Asia/Kabul

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد گفت: راه آهن خواف-هرات می‌تواند مسیری برای دستیابی ایران به بازار‌های آسیای مرکزی باشد.

محمدحسین روشنک در گفتگو با خبرنگاران درباره اهمیت راه آهن خواف - هرات گفت: این راه آهن مانند خط ریلی سرخس- ترکمنستان برای ایران اهمیت بسیار بالایی به ویژه در شرایط تحریم ها دارد و از این مسیر ریلی می توانیم کالا را از مشهد به سراسر افغانستان ارسال کنیم .

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد افزود : ایران از مسیر راه آهن خواف- هرات می تواند با کشورهای شرق آسیای مرکزی شامل تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و حتی روسیه ارتباط داشته باشد و اگر مشکلی در مسیرهای قبلی ایجاد شود، از این مسیر ریلی استفاد کند.

روشنک درباره اهمیت اقتصادی ایران برای افغانستان گفت: اقتصاد و مسیرهای ترانزیت ایران برای افغانستان نیز حیاتی است زیرا افغانستان کشوری است که با دریا ارتباط ندارد و ارتباط دریایی افغانستان از مسیر ایران برای هر دو کشور اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران برای افغانستان اهمیت بیشتری دارد اظهار کرد : افغانستان بازرگانان بسیار قوی و افراد توانمند و تلاشگر در حوزه تجارت دارد که با بازرگانان ایرانی در کشورهای آسیای مرکزی و چین در ارتباط هستند.

کار بازسازی راه آهن خواف-هرات به زودی آغاز می شود

تحول بزرگ در ترانزیت کالا با راه اندازی راه‌آهن خواف-هرات

کلیدواژه