حمل 30, 1401 11:15 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای تداوم ارائه خدمات درمانی به اتباع افغانستانی
    آمادگی ایران برای تداوم ارائه خدمات درمانی به اتباع افغانستانی

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه و هزینه‌های سنگین ، برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع افغانستانی آمادگی دارد.

به گزارش رادیو دری،« بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ایران در پیامی با محکوم کردن فتنه انگیزی اخیر دشمنان ملت ایران و افغانستان افزود: استکبار جهانی و ایادی منطقه ‌ای آن به بهانه‌ های واهی اهتمام خود را برای ایجاد اختلاف و فتنه بین دو ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به کار بسته و با خلق اتفاقاتی ناخوشایند، دل های برادران و خواهران مسلمان دو کشور به ویژه در ماه مبارک رمضان را آزرده خاطر کرده است.  
عین اللهی تاکید کرد: افکار عمومی جهان و نهادهای مسئول بین المللی به خوبی واقف هستند که جمهوری اسلامی ایران با درک شرایط ویژه افغانستان، از چهار دهه پیش تاکنون، میزبان شایسته ‌ای برای تعداد بسیاری از برادران و خواهران افغانستانی بوده و همواره از ارائه هیچگونه خدماتی به آنها دریغ نکرده است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران تصریح کرد: رسیدگی به نیازهای بهداشتی و سلامت اتباع افغانستانی مقیم ایران از جمله در زمان شروع کووید ۱۹، همانند اتباع ایرانی هیچگونه محدودیتی برای مراجعه و درمان این اتباع در مراکز درمانی سراسر ایران نبوده، به طوری که حجم قابل توجهی از این بیماران به طور رایگان یا حداقل هزینه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ های ایران بستری و درمان شده‌اند.
در پی حمله اخیر فردی تکفیری در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا علیه السلام در مشهد، به سه زائر روحانی که بر اثر این حمله تروریستی، دو روحانی به شهادت رسیدند و یک نفر زخمی شد و واکنش‌های گسترده چهره‌های سیاسی و علمای افغانستان را در پی داشت، تصاویری از آدرس‌های نامشخص با محتوای شکنجه و بدرفتاری با مهاجران افغان در فضای مجازی افغانستان به صورت گسترده منتشر شد.
به گفته «بهادر امینیان» سفیر ایران در افغانستان، فیلم‌ها و شایعات آزار و اذیت مهاجران افغان در ایران زیر نظر گروهک تروریستی منافقین منتشر می‌شود و افرادی وابسته به گروهک تروریستی منافقین، با تولید ویدیوهای جعلی در صدد مختل کردن روابط کابل و تهران هستند.

رفتار مهمان نوازانه مرزبانان ایرانی با مهاجران افغان در نقطه صفر مرزی

کلیدواژه