ثور 03, 1401 12:09 Asia/Kabul
  • مجمع بیداری اسلامی: جهان از تکرار فجایع اخیر در افغانستان جلوگیری کند
    مجمع بیداری اسلامی: جهان از تکرار فجایع اخیر در افغانستان جلوگیری کند

مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت فجایع اخیر علیه مسلمانان افغانستان، اقدام جهانی را برای جلوگیری از تکرار چنین فجایعی خواستار شد.

به گزارش رادیو دری؛ مجمع جهانی بیداری اسلامی روز شنبه در بیانیه ای در محکومیت این فجایع نوشت: بار دیگر دست های ناپاک و جنایتکار تروریست های تکفیری از آستین افراطیون متوحش بیرون آمد و در ماه مبارک رمضان آغشته به خون مسلمانان و روزه داران افغانستانی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام تروریستی که دور از ارزش‌های انسانی، اخلاقی و مذهبی است، از سوی جنایتکاران و تروریست ها با پشتیبانی آمریکا برای ایجاد بحران در منطقه به وقوع می پیوندد، هر چند طبل رسوایی آنان پیش از این در سوریه و عراق به صدا در آمد.

در بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح شده است: اقدام اخیر تروریستی در مزار شریف در واقع تکمیل پازل(جورچین) و توطئه و نقشه ای است که به دنبال ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی است؛ یک بار در مسجدالاقصی و بار دیگر در پاکستان و اکنون در افغانستان و همه این ها نشانگر آن است که این گونه جنایات حد و مرز نمی شناسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: یقینا این گونه اقدامات به منظور ایجاد تنش و راه اندازی جنگ های قومی، مذهبی، قتل و عام و کشتار مسلمانان و اسلام هراسی، برنامه ریزی شده است.

مجمع جهانی بیداری اسلامی این اعمال و جنایات بزدلانه را به شدت محکوم و تاکید کرده است حکومت کنونی افغانستان مسوول ایجاد امنیت برای همه مسلمانی است که در حال انجام فرایض دینی هستند.

در روزهای اخیر مناطق مختلف افغانستان به ویژه بخش های شیعه نشین آن شاهد حملات تروریستی پی در پی بود که در این حملات دهها تن کشته و زخمی شدند.

سازمان ملل انفجار مسجد شیعیان در مزارشریف را محکوم کرد

افزایش تلفات انفجار در مزارشریف/داعش مسوولیت را پذیرفت

 

کلیدواژه