ثور 07, 1401 18:46 Asia/Kabul
  • رئیسی: هیچ عاملی نمی‌تواند روابط ایران و عراق را مخدوش کند
    رئیسی: هیچ عاملی نمی‌تواند روابط ایران و عراق را مخدوش کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در دیدار رئیس مجلس عراق با اشاره به سابقه چند هزار ساله دوستی و همسایگی ایران و عراق گفت: هیچ عاملی نمی‌تواند روابط عمیق و دوستانه دو ملت ایران و عراق را مخدوش کند.

به گزارش  رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر چهارشنبه در دیدار «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق  با ابراز خرسندی از سطح مطلوب تعاملات مجالس ایران و عراق تصریح کرد: مجلس عراق می‌تواند محلی برای بسط و گسترش همکاری‌های پارلمانی کشورهای همسایه و منطقه باشد و جمهوری اسلامی ایران از هیچ‌گونه کمکی در این رابطه دریغ نخواهد کرد.

رئیسی، انسجام و یکپارچگی جریان‌ها و اقوام مختلف در عراق را رمز موفقیت این کشور عنوان کرد و افزود: ایجاد شکاف‌  بین یا درون مذاهب و اقوام، موجب رخنه دشمن و قربانی شدن منافع کشورها می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که مجلس عراق با تصویب قوانین لازم مانع از شکل‌گیری عوامل تهدیدکننده امنیت همسایگان و برهم‌زننده ثبات منطقه شود.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم استمرار و تقویت روابط دوستانه دو ملت و دو کشور گفت: هر دو کشور سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند و باید با همکاری و هم‌افزایی با یکدیگر آینده‌ای متفاوت برای ملت‌های خود رقم بزنند.

«محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق صبح امروز چهارشنبه در صدر هیأتی وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد شد.

امیرعبداللهیان: روابط ایران و عراق در همه زمینه‌ها فعال و با نشاط است

موضع ایران، حمایت از استقلال و استقرار حاکمیت مردمی در عراق است

 

کلیدواژه