ثور 17, 1401 10:24 Asia/Kabul
  • دبیرکل سازمان ملل از نقش ایران در حمایت از مهاجران افغان تجلیل کرد
    دبیرکل سازمان ملل از نقش ایران در حمایت از مهاجران افغان تجلیل کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در پذیرش آوارگان افغانستانی، کمک‌های انسان‌دوستانه به افغان‌ها و میزبانی از آوارگان این کشور قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، نقش جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از مهاجران افغان و کمک های بشردوستانه به افغانستان، سازنده توصیف و از دولت و ملت ایران قدردانی کرد.

گوترش در پاسخ به درخواست وزیر امور خارجه ایران مبنی بر توجه سازمان ملل به وظایفش در قبال آوارگان افغان ابراز امیدواری کرد:  صندوق ملل متحد بتواند از جمهوری اسلامی ایران در پذیرایی از مهاجران افغان حمایت بیشتری کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران نیز در این گفتگو با اشاره به افزایش حملات تروریستی در افغانستان و مشکلات ناشی از فقر در این کشور تاکید کرد که بحران اوکراین نباید مانع از توجه جهان به اوضاع افغانستان شود.

وی همچنین از سازمان ملل خواست به وظایف خود در قبال آوارگان افغان عمل کند.

امیرعبداللهیان و گوترش در این تماس تلفنی همچنین درباره برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اوضاع یمن، افغانستان، اوکراین و مذاکره برای رفع تحریم‌ها علیه ایران در وین گفتگو و تبادل نظر کردند.

میزان کمکهای سازمانهای بین‌المللی به مهاجران افغان در ایران چهار درصد است

رئیسی: ایران از مهاجران افغان حمایت می کند

 

کلیدواژه