ثور 22, 1401 18:18 Asia/Kabul
  • رئیسی: مردم افغانستان باید در کشورشان دولتی فراگیر داشته باشند
    رئیسی: مردم افغانستان باید در کشورشان دولتی فراگیر داشته باشند

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با امیر قطر در تهران بار دیگر بر تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با اشاره به اوضاع منطقه‌ افزود:‌  مردم افغانستان باید  در کشور خودشان دولتی فراگیر داشته باشند که بتواند همه گروه‌های سیاسی و همه قومیت‌ها را در برگیرد و امنیت پایدار را در این کشور ایجاد کند.

 

وی همچنین هرگونه دخالت خارجی را به زیان امنیت منطقه دانست واضافه کرد: دخالت کشورهای خارجی و غربی‌ها در منطقه امنیت ساز نیست.

رئیس قوه مجریه ایران درباره فلسطین نیز گفت: محاصره مردم باریکه غزه باید شکسته شود و جنایات هولناک رژیم صهیونیستی پایان  پذیرد.

رئیسی با تسلیت شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی که روز گذشته به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید شد تاکید کرد: اینگونه جنایات نمی‌تواند به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز باشد، بلکه   نفرت عمومی را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بیش از پیش خواهد کرد.


«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این نشست خبری گفت: حل اختلافات در منطقه راهی جز گفت‌وگوی سازنده ندارد و با رئیس جمهوری ایران درباره فلسطین، سوریه، عراق و یمن گفت و گو کرده است.

امیر قطر تاکید کرد: روابط ایران و قطر روابطی مستحکم و استوار و مبتنی بر حس همجواری است و سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به قطر گامی برای تقویت بیش از  پیش روابط دو کشور به شمار می‌آید.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر  در صدر هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی برای دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، امروز(پنج شنبه) وارد تهران شد.

امیر قطر وارد تهران شد

 رئیسی: اراده‌ ای جدی برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و قطر وجود دارد

کلیدواژه