جوزا 23, 1401 12:48 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، با ابراز تاسف از سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به سرزمین های اشغالی گفت: این سفر به اعتبار آژانس ضربه بدی وارد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ رافائل گروسی  مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از برگزاری نشست حکام به سرزمین های اشغالی سفر و با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد.

«رافائل گروسی» پس از این سفر در سخنانی برای اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران توضیحاتی ارائه نکرده است که از نظر فنی در رابطه با یافته‌های آژانس در سه مکان اعلام نشده در ایران معتبر باشد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در نشست خبری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هیچ معاهده منع اشاعه‌ای را نپذیرفته است اظهار کرد: جای تاسف است که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان کارگزار سازمان انرژی اتمی، این ساختار را در اختیار رژیم قانون‌ گریز صهیونیستی قرار داده است.

خطیب زاده، قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاملا سیاسی و طراحی شده خواند و افزود:این قطعنامه در مسیری که بین ایران و آژانس توافق شده بود، خلل ایجاد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: ایران نمی‌توانست اقدام سیاسی و غیرفنی آژانس را بدون پاسخ بگذارد از این رو اقدامات خود را که قاطع و متناسب بود، انجام داد.

خطیب‌زاده در مورد کاهش تعهدات برجامی ایران نیز گفت: آنچه که ایران در کاهش تعهدات برجامی خود انجام داده، در پاسخ به اقدامات طرف مقابل بوده است، بنابراین اگر فردا در وین توافق انجام شود، تمامی اقدامات ایران برگشت پذیر است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه بهتر است غرب تمرکز خود را بر به نتیجه رسیدن توافق بگذارد تاکید کرد: توافق در دسترس است اگر آمریکا از توهم اهرم سازی عبور کند.

خطیب زاده در مورد سفرهای دیپلماتیک به تهران نیز گفت: وزیر خارجه پاکستان، رئیس جمهوری ترکمنستان و رئیس مجلس ارمنستان به زودی به تهران سفر خواهند کرد.

موضع گیری انفعالی گروسی درباره خرابکاری ها در تاسیسات هسته ای ایران

گروسی: نمی‌خواهیم همکاری بین ایران و آژانس کاهش یابد

 

کلیدواژه