ایران و قزاقستان ۹ سند همکاری امضا کردند
(last modified 1401-03-29T12:06:16+00:00 )
جوزا 29, 1401 16:36 Asia/Kabul

در حضور  سید ابراهیم رئیسی و قاسم ژومارت توکایف، روسای جمهوری ایران و قزاقستان  ۹ سند همکاری و یادداشت تفاهم میان ایران و قزاقستان به امضا رسید.

به گزارش رادیو دری ، در ابتدای مراسم امضای اسناد همکاری ایران و قزاقستان، رئیسی و توکایف بیانیه مشترکی  را نیز امضا کردند.

آیین استقبال رسمی رئیس‌ جمهوری ایران  از همتای قزاقستانی‌اش، امروز (یکشنبه) با نواختن سرود ملی دو کشور در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار شد.

رئیس جمهور قزاقستان پس از شرکت در بیست‌وپنجمین مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ در روسیه،  امروز با دعوت رسمی  رئیسی در صدر هیاتی عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

هیات حدود۴۰ نفره از تجار و بازرگانان قزاقستانی، رئیس‌ جمهوری قزاقستان   را در این سفر همراهی می کنند.

به گزارش  سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور،  "آساتوف آمانگلدی" مشاور رئیس هیات مدیره شرکتی در قزاقستان با هماهنگی اداره روابط بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور نشستی با معاونان و مدیران این سازمان در خصوص ادامه همکاری دو کشور ایران و قزاقستان داشت.

بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه زمین‌شناسی و معدن به همراه هیاتی که در صدر آن "قاسم ژومارت توکایف"  رئیس‌جمهوری این کشور قرار دارد، به دعوت  سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران  به تهران سفر کرده اند.  

برنامه همکاری ایران و قزاقستان امضا شد

 

کلیدواژه