سرطان 03, 1401 09:56 Asia/Kabul
  • دستور رئیسی برای کمک به مردم زلزله زده افغانستان
    دستور رئیسی برای کمک به مردم زلزله زده افغانستان

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: هلال احمر و استان‌های سیستان و بلوچستان ایران و خراسان جنوبی باید کمک‌های بشر دوستانه را به مردم زلزله زده افغانستان تسریع دهند.

به گزارش رادیو دری، «سیدابراهیم رییسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه در شورای اداری خراسان شمالی (شمال شرق ایران) با عرض تسلیت به مردم زلزله زده افغانستان تصریح کرد: براساس آمار، این حادثه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فوتی داشته است و مسوولان در راستای کمک به مردم مظلوم، مسلمان و داغدیده این کشور تلاش کنند.

رییسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کمک های بشر دوستانه همواره پیشقدم بوده است، افزود: هلال احمر باید کمک های بشر دوستانه را به مردم زلزله زده این کشور تسریع کند و استان های مرزی سیستان و بلوچستان  ایران و خراسان جنوبی اقدامات امدادی را در این زمینه انجام دهند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: وظیفه انسانی ما است که به مردم مظلوم افغانستان که سالها تحت ستم ناتو و آمریکا قرار داشتند و این روزها هم گروه های تروریستی به جان مردم این کشور افتاده اند و امنیت این کشور را مختل کرده اند؛ امدادرسانی و کمک کنیم.

رییسی ادامه داد: ما سالهاست که میزبان مردم این کشور هستیم و اروپایی ها علی رغم تمامی ادعاها، هیچ کمکی به مردم این کشور نکرده اند و ایران اسلامی نشان داده که همواره در کنار مردم مظلوم و ستم دیده قرار دارند.

زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه جنوب شرق افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند.

این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر خوست و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داد.

براساس اعلام مقام‌های رسمی افغانستان، این زمین لرزه منجر به جان باختن بیش از دو هزارو 500 نفر و نیز مجروح شدن 620 نفر شده است.

امدادگران متخصص هلال احمر ایران، راهی افغانستان شدند

ارسال محموله بزرگ امدادی هلال‌احمر ایران برای زلزله زدگان در افغانستان 

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان در افغانستان

کلیدواژه