قوس 07, 1395 19:28 Asia/Kabul
  • بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در  دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی با هشدار به کنگره آمریکا تاکید کردند: " شروع دوباره تحریمی که زمانش تمام شده ، تحریم و نقض تعهدات است."

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه به‌ مناسبت سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (27 نوامبر) در دیدار فرماندهان و مسئولان این نیرو، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و طرح  کنگره آمریکا مبنی بر تمدید تحریمها و ادعای این که اینها، تحریم نیست، بلکه تمدید است، خاطرنشان کردند: "شروع کردن یک تحریم" با "دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش" فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است.

حضرت آیت الله خامنه ای، همچنین پیشرفتها و توانایی‌های نیروی دریایی ایران در ابعاد مختلف نیروی انسانی، فرماندهی و فنی را ستودنی و قابل توجه خواندند و با تأکید بر «اهمیت به سرانجام رساندن برنامه‌ها» و «استحکام و پرهیز از شتابزدگی در کارها»، خاطرنشان کردند، لازمه بر طرف کردن کمبودها، «همت بلند» و «تسلیم نشدن در مقابل محدودیتها» است.

فرمانده معظم کل قوا، با اشاره به اهمیت صنعت دریانوردی در پیشرفت برخی کشورها، افزودند، ایران از مرزهای وسیع دریایی و همچنین سابقه طولانی در دریانوری برخوردار است، بنابراین قدرت و توانایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی باید در «شأن و تراز نظام اسلامی و تاریخ این کشور» باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین حضور قدرتمند نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد را موجب افزایش قدرت و توانایی ایران خواندند و گفتند، عمق حضور در آبهای آزاد باید افزایش یابد.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، امیر دریادار حبیب الله  سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گزارشی در خصوص حضور مقتدرانه و مستمر نیروی دریایی ارتش ایران در دریاهای آزاد ارائه کرد.

هـفـتـم آذر ( 27 نوامبر ) سالروز حماسـه‌آفرینى پرسنل ناوچه موشک انداز "پیکان"، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.

کلیدواژه