نقض برجام با تمدید تحریم‌های آمریکا ضد ایران ‌
(last modified 1395-09-08T06:20:08+00:00 )
قوس 08, 1395 10:50 Asia/Kabul
  • نقض برجام با تمدید تحریم‌های آمریکا ضد ایران ‌

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، هرگونه تمدید تحریم‌های جدید آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران را مغایر با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) دانست.

"حشمت‌الله فلاحت‌پیشه" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: براساس مواد پانزده‌گانه ماده ۴۱ فصل ۷ قانون برجام هرگونه تحریم جدید از سوی کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک برخلاف سیاست‌های کلی برجام‌ است.

برجام از ژانویه گذشته اجرایی شده است و غرب به ویژه آمریکا در اجرای تعهدهای خود بدعهدی کرده است و در همین چارچوب مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرح تمدید قانون تحریم‌های ده ساله ضد ایران را تصویب کرد.  

فلاحت‌پیشه همچنین با اشاره به صحبت‌های اخیر "دونالد ترامپ" رییس جمهوری منتخب آمریکا  که ورود این کشور به جنگ با سوریه را فاجعه توصیف کرده است، افزود: ترامپ بر این اعتقاد است که جنگ با سوریه، درگیری‌ها در منطقه را تشدید  می‌کند و این به نفع هیچ کس نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر این که رییس جمهوری منتخب آمریکا با طرح شعارهای ضدساختاری روی کار آمده است، گفت: ترامپ می‌دانست که مردم از ساختارهای این کشور خسته شده‌اند، اما در نهایت باید در قالب ساختارهای داخلی آمریکا و بین‌المللی عمل کند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: آمریکا مجبور است که با شرایط ایران کنار بیاید، زیرا آن کشور امروز ضعیف‌تر ازآمریکای سال 2001 و زمان لشگرکشی به عراق بوده و این در حالی است که ایران خیلی قوی‌تر از گذشته شده و این معادله‌ای است که آمریکایی‌ها به آن اذعان دارند.

کلیدواژه